semua komen terdahulu telah ghaib di alam siber, dengan ghaibnya servis 'blogextra' yang digunapakai dahulunya
BEST VIEW WITH MOZILLA FIREFOX. Get it here

Saturday, August 28, 2004

Malaysian Carnival 2004

Seperti lazimnya, di setiap tahun, bersempena dengan Hari Kemerdekaan maka Kedutaan Besar Msia London menganjurkan Karnival Malaysia di Pusat Penyelidikan Getah Tun Abdul Razak, Brickendon Lane, Brickendonbury, Hertfordshire (bahagian utara di luar Kota London; di perkampungan).



Karnival sehari ini seperti biasa dipenuhi dengan gerai-gerai yang menjual segala jenis juadah Malaysia termasuklah durian, rambutan dan sebagainya. Macam biasa, gerai satay yang kena beratur panjang, dan juga gerai ABC. Juga diadakan persembahan budaya, permainan, dan cabutan bertuah (hadiah pertama di setiap tahun ialah tiket MAS : London-KL). Juga ada gerai pameran dan jualan barangan. Proton ada bawa Jumbuck (Arena di Msia) dan Gen2. Last year ada Elise. Perodua pun ada bawa Kancil.

Tahun ni ada tetamu khas yang didatangkan dari Malaysia, seorang penyanyi... Dayang apa ke namanya. Kata rakan Atok, dia ni top lah kat Msia, manalah Atok tahu... tak pernah dengar pun. Anyway, Kakak did get her autograph and snapped a pose with her.



Ramailah juga yang datang this year, macam last year jugaklah. Mula tu kami tak sure nak gi ke tidak, memandangkan cuaca di sini begitu basah je. Tapi nampaknya hari ni terang dan tiada hujan. Namun, tahun ni, tak banyak games yang dijalankan terutamanya untuk kanak-kanak. Thus, Kakak enjoyed last year's more I guess.

Selalunya, Atok bawa kawan-kawan buat Silat Demo. Tapi this year, semua sibuk dengan majlis yang lain di Cornwall; Pak Guru Ariffin kenduri kawin hari ni jugak. So, dia orang bersilat di sana lah... zzzzaaattttt !

To all: Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan !!!

Comments: Post a Comment