semua komen terdahulu telah ghaib di alam siber, dengan ghaibnya servis 'blogextra' yang digunapakai dahulunya
BEST VIEW WITH MOZILLA FIREFOX. Get it here

Thursday, April 05, 2007

yang mana satu...

Seminggu lebih lalu, atok dapat tawaran kerja di sini. Ofis ni besar, ada byk branches termasuk di overseas. Atok akan kerja di Reading ofis lah, yang mana mainly buat projek2 housing... macam yang atok dok buat for 5 years di tempat kerja lama atok di Calcot dululah, my first job. In fact, ofis ni pun tak jauh dari ofis lama, seberang motorway M4 tu je, di Theale. Boleh kata jarak antara dua ofis ni, dalam 2-3 min drive sahaja.

Dahtu, kawan lama atok di ofis lama pun bagitahu boss lama, atok akan join ofis tu. Boss tu kata, kalau atok nak masuk balik ofis lama, yang atok tinggalkan pada tahun 2003 lalu, bolehlah datang sembang-sembang dan tengok-tengok. Pasal apa, sejak tahun lepas, selepas partner lama pencen, ada beberapa perubahan yang agak menarik telah berlaku.

Jadinya, hari Jumaat lepas, atok pun bergegaslah ke situ lepas kerja. Ofis ni takde lah sebesar dan seglamer ofis yang satu lagi tu... tapi, kalau atok masuk balik, mostly yang kerja situ semuanya dah kenal belaka, kengkawan lama. Takde masalah nak adjust to the working culture, office politics and serba man nenek tu. Hari ni, HR Manager dah email atok, offer jugak....

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Package antara kedua-dua ni nak sama je, tak jauh beza.
Pening hah...mana satu nak pilih, arghhhh!!!

Labels:

Comments: Post a Comment