semua komen terdahulu telah ghaib di alam siber, dengan ghaibnya servis 'blogextra' yang digunapakai dahulunya
BEST VIEW WITH MOZILLA FIREFOX. Get it here

Wednesday, February 13, 2008

Daebek kalu lagu ni gak ...

Hari ni, Imam Besar Hadhari Sheikh Lah telah mengumumkan pembubaran parlimen negara bagi tujuan mengadakan Pilihanraya Umum ke-12.

Yang peliknya, semalam... Imam ini jugalah yang menafikan khabar angin yang teramat kencang tentang tarikh pembubaran yang dikatakan akan berlaku pada hari ini, seperti yang dilapurkan di seantaro media, contohnya dari Utusan Malaysia:



BANGI: "Tak jadi bubar esok (hari ini). Seronok khabar angin ini (tetapi) esok (hari ini) tak ada pembubaran Parlimen," kata Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berhubung desas desus kononnya Parlimen akan dibubarkan hari ini.

Perdana Menteri juga menafikan kononnya mesyuarat mingguan Kabinet hari ini adalah yang terakhir sebelum Parlimen dibubarkan bagi membolehkan Pilihan Raya Umum Ke-12 diadakan.

Sambil ketawa ketika diajukan soalan sama ada Parlimen akan dibubarkan hari ini, Perdana Menteri berkata, mesyuarat mingguan Kabinet akan tetap diadakan seperti biasa hari ini.

"Apa yang menyebabkan anda berfikir mesyuarat Kabinet itu adalah yang terakhir? Mesyuarat Kabinet ada lagi... ada lagi," katanya pada sidang media selepas melancarkan Institut Islam Hadhari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) di kampus universiti itu di sini, semalam.



Mmmm... macamana ni? Mungkin juga Imam tersilap dengar soalan dari wartawan, mungkin dia masih dalam mamai baru terjaga dari tidurnya yang biasa. Atau, mungkin juga semalam tak jadi, hari ni benda tu menjadi jadi ....segalanya mungkin.

Imam jawab, bila ditanya akan hal ini semasa mengumumkan pembubaran Dewan, bahawa dia tidak boleh memberi sebarang bayangan akan tarikh pembubaran. Yelah, tak boleh bagi bayangan bukan bermakna terpaksa 'menipu'... jawablah secara bijaksana sikit, contohnya, boleh kata, "no comment", atau "sidang media hari ini bukan untuk pengishtiharan itu", dan segala macam lagilah, seperti di zaman Tun, macam2 jawapan orang tua tu bagi, ringkas tetapi licik... tanpa penipuan yang jelas.

Apa-apa pun, gendang sudah dipalu, rebab sudah digesek, tirai sudah dibuka... pentas sudah disuluh, siap sedia mengatur langkah bertempur!

(nanti cerita lagi... )

-----------------------------------------------------------------------------
selingan rancangan:
(hok ni kelah, ado stendek.... tidok daebek)


Comments:
2008 tahun "merawat" Kelantan.... :D
 
Salam Atok...

Saya mmg dah lama kadang-kadang singgah blog atok ni.

Kalau ada entry pasal politik saya suka baca coz ada benda2 or link yg interesting..

Can I put your link in my blog?

THnak you
 
littlemuffins,
terima kasih atas lawatan.
nak link, silakan; my pleasure :)
 
already put your link in my blog. Thanks..

marila melawat littlemuffins :)
 
Post a Comment


Links to this post:

Create a Link